FAGDAGEN 2015

HVOR: UiA, Sigrid Undset hus – store auditoriet
NÅR: Torsdag 22. januar, kl. 10.00-13.00

For tredje år på rad kickstarter Rhetorica det nye året med en fagdag i kommunikasjon. Årets tema er «Hvordan skille seg ut» og vi har klart å samle fire kompetente og dyktige fagpersoner som vi er stolte av å presentere i årets program:

Henning Sverdrup er en av to gründere av Släger Kommunikasjon. Byrået står blant annet bak kampanjen «Gutten som fryser» som i desember vant hovedprisen for årets beste PR-jobb! På tvers av 60 kategorier og over 1.600 innsendte bidrag gikk Släger til topps for sitt arbeid med SOS Barnebyer. Henning Sverdrup har en sivilgrad i markedsføring, med spesialisering innen merkevarebygging og ledelse. Han har jobbet med noen av verdens sterkeste merkevarer – Netflix, Google, Sony og BMW for å nevne noen!

Tom Aguirre er daglig leder i Blank AS. Selskapet er spesialisert mot multimedial og interaktiv kommunikasjon og har blant annet blitt premiert for sine nettløsinger og har mottatt internasjonal anerkjennelse for sine websider.

Veslemøy Eineteig Christiansen er nyhetssjef i VGTV AS. Siden tusenårsskiftet har VGTV vært ledende i det norske webTV-markedet og de befinner seg i en unik posisjon når det kommer til det å skille seg ut i den digitale hverdagen. For VGTV er det viktig å tenke nytt, kreativt og eksperimentere for å hele tiden være «on top of the game». Tidligere har Veslemøy jobbet som videojournalist i VGTV og journalist i både VG og NRK.

Rune Sjøhelle er kommunikasjonsdirektør i Nordea. Han har jobbet i Nordea i ti år og har blandt annet ansvar for intern og ekstern kommunikasjon, mediekontakt og sosiale medier. Tidligere har han jobbet som rådgiver i kommunikasjonshusene Geelmuyden.Kiese og Argument.

Hva kreves for å skille seg ut i dagens marked? I en digitalisert verden hvor varer, merker og tjenester blir stadig likere vil de kommunikatørene og bedriftene som klarer å skape noe unikt skille seg ut i den brutale konkurransen om brukernes oppmerksomhet.

Vi håper #Fagdagen2015 vil gi deg kunnskap og inspirasjon til hvordan man kan «tenke utenfor boksen» for å skape kommunikasjon som skiller seg ut og engasjerer.

Velkommmen til Fagdagen 2015! Arrangementet er gratis og åpent for alle. Etter foredragene åpner vi for mingling med gjestene.

FAGDAGEN 2015