Tekst | Marie Aasbrenn
Rhetorica er inne i sitt fjerde år som linjeforening og de siste årene har de virkelig blitt lagt merke til på campus! Det nye styret ønsker å gjøre studietiden din uforglemmelig – ikke bare på det sosiale planet, men også ved å gi deg erfaringer du ikke får på lesesalen. Allerede 13. mars får universitetets over 250 kommunikasjonsstudenter anledning til å vise seg frem. I samarbeid med Kommunikasjonsforeningen Agder arrangerer Rhetorica fagfrokosten: De nye kommunikasjonstalentene . Fagfolk fra hele Agder gleder seg til å høre om kommunikasjonsstudiene på UiA og ikke minst får du anledning til å selge deg inn til næringslivet og vise hva du kan.
Det nye styret har store forventninger, mange ideer og ambisjoner for 2014. Men det er ikke bare bare å overta stafettpinnen fra et vinnerlag. I fjor arrangerte Rhetorica en rekke ulike arrangementer med mål om å være en brobygger mellom teori og praksis. Avtroppede leder Karoline Rise Nøstdal kan fortelle om et spennende år: ”Rhetorica utvikler seg stadig, og i 2013 brukte vi mye tid på å bygge relasjoner og synliggjøre foreningen. I løpet av styreperioden fikk vi mange positive tilbakemeldinger fra studentene, forelesere og kommunikasjonsbransjen”. Et arrangement som fikk stor suksess i var en workshop i regi av gründeren bak Medieløven AS – Katrine Adir. Temaet for dagen var et skreddersydd opplegg i medietrening og presentasjonsteknikk. Alle de påmeldte deltagerne måtte trå ut av egen komfortsone og inn i spotlighten. Karoline understreker verdien av å engasjere seg i studietiden og ser lyst på foreningens fremtid: ”Det nye styret kommer til å løfte Rhetorica som forening, og jeg gleder meg til å følge med”.
Foreningens nye leder, Mads Dokka Blybakken har satt lista høyt for 2014 og det nye styret er allerede i full gang med å planlegge året. ”Styret før oss jobbet godt og tok Rhetorica langt, både når det gjelder aktivitet og synlighet. Så ja, det er klart det er store sko å fylle. Når det er sagt føler jeg at vi allerede har tatt noen store skritt i dem, og har planer om å levere enda et større par til styret som overtar i 2015”. Med et mål om å øke sosiale aktiviteter og arrangementer går kommunikasjonsstudenter og Rhetoricere en spennende tid i møte!