Studenter tar tyren ved hornene.

Tekst og bilder: Sindre Haugan

Lurer du på hvordan man arbeider i et ordentlig kommunikasjonsbyrå?  Gevir har åpnet dørene og latt oss ta en titt på innsiden.

Det er viktig å spille "ball" for å komme frem til gode løsninger.
Det er viktig å spille «ball» for å komme frem til gode løsninger.

Et tjutalls spente studenter trappet opp på dørene til Sørlandets største kommunikasjonsbyrå, og fikk innblikk i de tenkemåter og utfordringer man møter i et moderne kommunikasjonsbyrå.

Etthvert kommunikasjonsbyrå med respekt for seg selv må ha noe som dette, spesielt med et navn som Gevir.
Etthvert kommunikasjonsbyrå med respekt for seg selv må ha noe som dette på veggen, spesielt med et navn som Gevir.

På tross av ny teknologi og de enorme mulighetene det gir, mener Gevir det er viktig å fokusere på at kommunikasjonsarbeid i bunn og grunn handler om mennesker. Sosiale medier har gitt mye makt til brukerne, noe som ble illustrert gjennom feilslåtte kampanjer som Freia og deres #detnære-reklame.

Stemningen er på topp hos Cola Zero-gjengen. (Og det skyldes ikke for stort sukkerinntak)
Stemningen er på topp hos Cola Zero-gjengen. (Og det skyldes ikke for stort sukkerinntak)

Videre fikk man se at det ligger metodisk og grundig arbeid bak enhver kreativ kampanje. Med dette i tankene fikk studentene gå løs på reelle caseoppgaver, en oppgave de tok på seg med stor iver.

Gutta tar jobben på alvor
Gutta tar jobben på alvor. Man leker simpelthen ikke kommunikasjonsrådgiver.

Det hele ble avrundet med en en uformell oppsummering og idemyldring, hvor det ble presentert mange gode tanker og løsninger. Vi takker for nok en motiverende kveld, og gleder oss stort til neste gang. Sjekk ut resten av bildene under!

 

_DSC8189

_DSC8177

_DSC8175